2011. november 25. – Klemencsics Marianna – Alaprajzok egysége
a megnyitó | 2011. november 25. 18 óra
ameddig nyitva | 2011. december 23.
a kiállító | Klemencsics Marianna, frissen diplomázott kézműves
a kiállítás címe | Alaprajzok egysége – diploma kiállítás 2011.
aki megnyitja | Péter Ágnes, Munkácsy Díjas szobrászművész
a helyszín | csöp galéria | székesfehérvár | rákóczi u. 25.
a képekről |
2010 nyarán Berlinben, a Pergamon Múzeumban tett látogatásomkor a kiállítások egyikeként az iszlám művészetre kaptam egy kis betekintést, ízelítőt, mely kellőképpen megmozgatta fantáziámat, s kíváncsisággal töltött el ez iránt a gazdag, színpompás motívum kinccsel rendelkező kultúra iránt.
A kiállítás akkora hatással volt rám, hogy elkezdtem kutakodni, képeket, leírásokat, mintákat gyűjteni ebben a témában, ismerkedni a történetével, vallásával, szokásaival.
Végül megállapíthattam, hogy az arab kultúra és tárgykultúra merőben más az európaihoz képest, s diplomamunkám témájául megpróbáltam egy olyan egységet létrehozni, mely összehozza a két kultúrát egy egészként.
Az iszlám kultúra alapvető eleme a vallás, minden, az egész életük, a mindennapjaik e köré csoportosulnak, meghatározza a szokásaikat, szabályaikat. Emiatt az arab emberek számára nagyon fontos az ima, a meditálás, s a férfiak naphosszakat körben ülve, vízipipázva meditálnak. Ezt a tevékenységet szőnyegen, párnák között végzik, s ezért számukra a kárpit, kárpitozás is lételem, mely a szükségleteiket elégíti ki. Az európai emberek számára nem szokványos helyzet, helyszín a földön ülés, inkább „valamire” szoktak ülni, mondjuk egy székre, fotelra, kanapéra, ágyra; s családi, baráti összejöveteleik ilyen formában zajlanak.
Ezek hatására egy pihenésre, „meditálásra”, közösségi tevékenységnél is használható ülőalkalmatosság újragondolt megvalósítását tűztem ki célul az iszlám kultúra szellemiségével átitatva.
Ehhez megfelelőnek egy retrográd fotelt választottam, melynek kárpitját az egyetemi évek alatt megtanult módszerek, technikák segítségével megterveztem, ’szita’ segítségével – textilfestő technikai eljárással- megfestettem, majd – tudás hiányában – egy szakemberrel (Lelkes Péter kárpitossal) „felöltöztettem” a fotelt.
Az elkészült fotelt egy hangulatosan, otthonosan berendezett nappaliba tudnám elképzelni. Felnőttek és gyerekek számára egyaránt kényelmes és használható, s forgathatósága miatt játékos, szédítő ülőalkalmatosság. Olvasáskor, TV nézéskor, beszélgetéskor tökéletes pihenőhely. Könnyen mozgatható, áthelyezhető igény szerint a szobában egy baráti összejövetel alkalmával.
Diplomamunkámban tehát a lakástextil irányában dolgoztam, ezért nem csak bútorszövetet, hanem más lakástextilként alkalmazható anyagot is terveztem. Ezeket a kiállításon méteráruként és késztermékként is bemutatom, de ezzel mégis szabad utat hagyok a fantáziának, képzeletnek, hogy mindenki a saját szobáját – akár a fotelokhoz igazítva – kiegészíthesse ízlés szerint függönnyel, párnahuzattal, ágynemű huzattal, takaróval vagy képpel.
Klemencsics Marianna életrajza
a részletek a sorozatból
az installációs nézet
Klemencsics Marianna
a személyes adatok
született | Székesfehérvár, 1989. január 16.
a végzettség
2003 – 2007 | Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola; textil szak
2007 – 2011 | Nyugat- magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ; Kézműves alapszak, festett- nyomott textil szakirány /Bsc/
2011 – | Nyugat- magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ; Vizuális- és környezetkultúra tanár, Andragógus tanár /MA/
a szakmai tapasztalatok
- Velencei-tavi Nyári Játékok Fesztiválon kézműves sátorban foglalkoztató tanárként vettem részt 4 éven keresztül, festés, agyagozás, fonás, papírmerítés, gipsz kép, gipsz maszk készítés és egyéb kreatív programok vezetőjeként.
- A Holdfényliget- Alpokalja kalandkertjében dolgoztam, mint sport animátor és táboroztató- nevelő.
- A szabadegyházi Hungrana Kft.-nél családi napon 2009-2010-2011-ben kézműves programot szerveztem, rendeztem.
a csoportos kiállítások, workshopok
2009 | Symposion – Szombathely: NYMESEK Kézműves szak workshop.
2010 | Symposion 2. – Szombathely: NYMESEK Kézműves szak workshop.
2011. május | szombathelyi Képtár: QUASI-kékfestő kiállítás a Minta Alapítvány textilművészeinek, a MOME Textiltervező Tanszéknek és a NYMESEK Művészeti Intézet Kézműves szak hallgatóinak kiállítása.
2011. június | szombathelyi Képtár: a NYMESEK végzős hallgatóinak diploma kiállítása, „Első bevetés” címmel.
Klemencsics Marianna kiállítása a galériában
2011. október 14. – a festmény-modulok megnyitója
a forró tea és pogácsa megtette hatását. minden értelemben… :) hangulatos megnyitó kerekedett a kiállításhoz és fél füllel hallgatózva egészen komoly beszélgetéseket lehetett elcsípni az alkotó és néhány műkedvelő között.
a már legutóbb is jól bevált módszer szerint, most is “kisorsoltunk” szignózott printeket, mindössze azzal a különbséggel, hogy a mostani alkalommal minden vendégünknek jutott belőle.
sajnos Paksi Endre Lehel egyéb elfoglaltsága miatt nem érkezett meg, de attól még a kiállítás november 11-ig látható a galéria falain.
állóképek
az alkotó fotói
a mozgóképek – vágott verzió by Gyarmati Zsolt
2011. október 14. – Gyarmati Zsolt – Mélyhámlasztás
a megnyitó | 2011. október 14. 18 óra
ameddig nyitva | 2011. november 11.
a kiállító | Gyarmati Zsolt
a kiállítás címe | Mélyhámlasztás
aki megnyitja | Paksi Endre Lehel
a helyszín | csöp galéria | székesfehérvár | rákóczi u. 25.
a képekről |
Gyarmati Zsolt a művek által kínált irracionális valósággal érdeklődést próbál gerjeszteni azon térség iránt, amit a mai kor művészete kínál, egyfajta igényt formálni a képzőművészeti gondolkodás társadalmi kommunikációba való integrálására.
Festmény-moduljai a képtörténet vizuális agresszivitásának – informel, hard edge festészet, köztéri hirdető felületek túltelített kollázsai – eszenciájaként fölfoghatók, azzal a kiegészítéssel, hogy a művész ezen agresszorokat megszemélyesítő, a digitális képalkotás jegyében fogant ügynökeit (ha úgy tetszik, démonokat) kiábrázolja, ezáltal a kiábrázolás magán a fogalom értelmezhetőségén át kapcsolódik a spiritualitáshoz.
[DDET a műtárgylista – klikkelj!]
0229 – Native Istruments, 2011, Vegyes technika vásznon, 78 x 90 cm
0260 – Drop Dead Divas II. 2010, Vegyes technika vásznon, 30 x 40 cm
0262 – Face to Face, 2011, Vegyes technika vásznon, 30 x 40 cm
0266 – Celebrity Morph, 2011, Vegyes technika vásznon, 78 x 90 cm
0269 – Offf-Day, 2011, Vegyes technika vásznon, 58 x 58 cm
0271 – Bliss Voll, 2011, Vegyes technika vásznon, 25 x 58 cm
0272 – Fcukstar, 2011, Vegyes technika vásznon, 25 x 58 cm
0273 – Need a Hand Cinderella, 2011, Vegyes technika vásznon, 25 x 30 cm
0274 – Rémbó Dank Mit, 2011, Vegyes technika vásznon, 25 x 30 cm
[/DDET]
a részletek a sorozatból
az installációs nézet
Gyarmati Zsolt
a személyes adatok
honlap | www.zsoltgyarmati.com
e-mail | mail@zsoltgyarmati.com
születési hely, idő | Nyíregyháza, 1968. március 26.
a végzettség
1987 – 1991
Bessenyei György Főiskola, Nyíregyháza
a válogatott csoportos kiállítások
2003. április
Gallery International, Baltimore (Maryland, U.S.A.)
Jack N. Mohr, John Harvey, Francoise Issaly
2003. július
Gallery International, Baltimore (Maryland, U.S.A.)
Jordi Fulla, Tkl Kizimecca, Marietta Hoferer, Tirzo Martha, F. Issaly
2003. december
Gallery International, Baltimore (Maryland, U.S.A.) – ’Contemporary Art from Around the World’
2004. április
Lomográfiai kiállítás, Aarhus (Dánia)
2004. május
Lomográfiai kiállítás, Goethe Institute, Bruessels (Belgium)
2005. május–szeptember
Artpool P60 Kiállítótér, Budapest – ’Visszanyert Művészet’
Mike Bidner, Riosuke Cohen, Bp Szabo György
2005. december
Artpool P60 Kiállítótér, Budapest – ’Az észrevétel művészete és az Experimentátor‘
2007. december
EE Fine Art Gallery, Cambridge (Egyesült Királyság) – ’Art of the New Age’
2008. március
Artpool P60 Kiállítótér, Budapest – ’N+1/2008‘
Dimenzionista Világtalálkozó
2008. december
OctogonArt Galéria, Budapest – ’Szentségtörés‘
2009. január–február
Ferenczi és Tsai Aukciósház és Galéria, Budapest – ’Plastic Fantastic’
2009. március
Chinese Characters Galéria, Budapest – ’Launch Exhibition’
2009. június-szeptember
Present Galéria, Budapest – ‘Llophatatlan‘
2010. május-július
G13 Galéria, Budapest – ‘BP Psych BP Spirit‘
2010. szeptember-október
Óbudai Társakör Galéria – ‘Metamorph Therapy‘
2011. február
B55 Galéria, Budapest
2011. április
Loffice – Portfolio Points 2011, a ‘Bring the Art Home‘ meghívott művészeként
2011. augusztus
Borderland Galéria, Ceredi Művésztelep
az önálló kiállítások
2004. december
Műcsarnok (Menü Pont Galéria), Budapest – ’Subfactor’
2006. június–július
Aranytíz Művelődési Központ, Budapest – ’Ape Control’
2006. november
Óbudai Társaskör Galéria, Budapest – ’Bricklounge’
2007. április
Kleintierklinik Galerie, Berlin (Németország) – ’Dyspepsia‘
2007. szeptember–október
K.A.S. Galéria, Budapest – ’Torkig – Dyspepsia Budapest‘
2008. május–június
EE Fine Art Gallery, Cambridge (Egyesült Királyság)– ‚Art of the New Age – Exceptional Contemporary Collages’
2009. január
Telekom Székház, Budapest – T-Systems Workshop, Virtuális múzeumi megoldások
2009. március
Pictoplasma Konferencia, Character Walk; Collegium Hungaricum, Berlin (Németország) – ‘Dioxin Dauer‘
2009. szeptember
Werk Galéria, Budapest – ’Botoxpolír‘
2010. április–május
Portfolio Points – Loffice, Budapest – ‘Hásómaci‘
2010. június-július
Republic Galéria – Bring the Art Home, Budapest – ‘ManDinner‘
2010. július-szeptember
G13 Galéria, Budapest – ‘Stereoid‘
2011. május
Budapest Fiction – ‘Pixelutioner‘
art fairek
2008. március
Main Hall, Dublin (Írország) – Art Ireland Spring Collection
2010. november
Krisztina Palace, Budapest – Art Market Budapest
a filmek
2009. március
DioxinDauer, video installáció (5:32)
2009. szeptember
Performansz a Werk Akadémián Lang Szonjával (2:46)
2010. április
Hásómaci, Gyarmati Zsolt a Loffice-ban, InExhibition Videoblog (4:24)
2010. július
Stereoid, Egy kiállítás margójára (5:10)
2010. július
Stereoid, InExhibition Videoblog (13:03)
2010. szeptember
Metamorph Therapy, video installáció (5:00)
az egyebek
2005. augusztus
Art.com, International Call For Art: Artistic Urbanism Competition – Fődíj
2006. július–szeptember
Első Cowparade Budapest
2006. november
Sneaker Pimps Budapest – ‘Raptor’ Tisza Cipő
2008. augusztus–szeptember
Coca-Cola Alupalack Kiállítás
a cikkek, kritikák, megjelenések
2003. április
The Towson Times, Baltimore
2004. december
Playboy, Magyar Kiadás
2005. május
Galántai György: Art Regained
2006. december
Rieder Gábor: Bricklounge kritika, Artportal
2007. szeptember
Fuchs Péter: Gyarmati Zsolt belvárosi szörnyei, Pesti Műsor
2007. szeptember
Paksi Endre Lehel: A kiállítás mint azílum, Műértő
2008. október
Paksi Endre Lehel: Demotett – MiniMonográfia
2008. december
Kultúrház, Magyar Televízió
2008. december
Czene Gábor: Szentségtörés, Népszabadság
2009. február
Kikötő, Duna TV
2009. március
Kisfilm a Pictopiáról, ZDF Televízió
2009. április
Krasznahorkai Kata: Halott dolgoktól való félelem, Műértő
2009. szeptember
Réz András: Botoxpolír
2009. szeptember
Lantai József-Vincze Gabriella: Világok metszéspontjában, Euroastra
2010. április
Hásómaci, InExhibition Videoblog
2010. április
Rieder Gábor: Panoráma, BMW Magazin
2010. július
Stereoid, InExhibition Videoblog
2010. augusztus
Jerovetz György: Stereoid, Magyar Narancs
2010. szeptember
Playboy, Magyar Kiadás
2010. október
Rásonyi Ábel: Egy alkotói módszerről – Felmerülő gondolatok Gyarmati Zsolt kiállításán (tanulmány)
2010. október
Véri Dániel: A populáris kultúra archeológiája – Gyarmati Zsolt festményeiről (tanulmány)
2011. március
Csizmadia Alexa: Reflektópia (tanulmány)
2011. március
Paksi Endre Lehel: Kaszatext (tanulmány)
2011.május
Csizmadia Alexa: Pixelutioner (tanulmány)
2011. szeptember 3. – az újranyitás ÉS megnyitó
ebben a nyári melegben megnyitottuk első kiállításunkat az új helyszínen, a Fehérvári Civil Központban. pontosabban Kelenik Éva nyitotta meg Berczi Károly kiállítását.
a jelen lévő szerencsések további elemzéseket hallgathattak magától a kiállítótól, sőt 2 db 70 x 100 cm-es matricaprintet is kisorsoltunk, amiket sorban Molnár Irén, majd Futterer Judit nyertek. akik későig maradtak vetítéseket láthattak a kiállító AVS vizualizációiból.
a kiállítás október 7-én zár, 1 héttel rá pedig, 14-én nyílik a következő egészen nagyszabású Gyarmati Zsolt képeivel. köszönjük, hogy jöttetek!
állóképek
a mozgóképek
sudár akácfák és az élet hattyúi – berczi károly, k. b. és madár mária
leomló városok zaja hallatszik
a fejemben
szem fennakad, szó elakad
a barikádokon
a mellettem lévő szobából halk sírás töredezik
ez én vagyok
távolról intenek a sudár akácfák
kivágom az összeset
utolsó cigarettám mellettem kihúnyik
holnap folytatom
aznap elhagyott fáradt álmaim
újra álmodom
sötétben tébláboló neonfények
fényében félek
ez a tavasz már a gyűlöleté
zizegnek a fűben a méhek
az élet hattyúi elsodródnak mellettem
de még remélek
női mellek hullámoznak fejemben
de közben tudom az egész reménytelen
léha sikolyok rángatóznak a szőnyegen
azt hiszem végem
beszkennelem a lelkem HDben
tán nem tetszik mit alkoték?
meghágnék bármit mi előttem hever
ott a hörcsög haver
patkányszívem hevesen ver
jézus krisztusért
mondd istenem miért nincs csokis tortilla?
mert reménytelen helyzeted
kényszerít téged
hogy gyűlöld magad
ÁRRRRRRRRRR
2011. szeptember 2. – Berczi Károly – Sudár akácfák és az élet hattyúi
a megnyitó | 2011. szeptember 2. 18 óra
ameddig nyitva | 2011. október 7.
a kiállító | Berczi Károly
a kiállítás címe | Sudár akácfák és az élet hattyúi
aki megnyitja | Kelenik Éva
a helyszín | csöp galéria | székesfehérvár | rákóczi u. 25.
a képekről |
Az alkotói folyamat elég tudattalan, azon kívül, hogy kattintok egyet a fényképezővel (vagy azt sem) mindent megérzés alapján igazítok a képen, épp mihez van kedvem és x idő elteltével, úgy érzem kész van. Az x idő lehet két óra és több hónap is. Emiatt az egész kissé naplószerű számomra, olyasmi mintha valaki nem naplót írna hanem válogatás cd-ket készítene magának egy hónap eseményeiről.
a részletek a sorozatból
az installációs nézet
Berczi Károly
amire úgy kíváncsiak szoktak lenni
- Tanulmányok: Elte-Btk – anglisztika
- A képek kizárólag digitálisan készülnek, habár ezen épp készülök változtatni – na az érdekes lesz. (olyan fakezem van, hogy azt tanítani kéne)
- Az első képek és vetítések 2004 körül készültek.
- Borzasztóan nem vagyok tisztában technikai terminusokkal ezen a színtéren, szóval ha esetleg valaki meg akarja kérdezni, hogy honnan jött az a moirés mintázat, tegye egy elemzőtől aki valszeg azt is megtudja mondani, hogy tegnap miért ürítettem olyan betonkocka állagút (a dekonstruktivizmus halálát akartam szimbolizálni vele).
- Az elődökkel azért tisztában vagyok, ha nem is annyira vagyok topon képzőművészetből, mint zenéből, azért egy név mellé nagyjából be tudok lőni egy korszakot. Szóval, arról beszélgethetünk. A fortém a cihedélia és szürrealizmus. De inkább a zenéről.
- Van egy kutyám. Ilyen keverék. Cseszett okos, kicsit le van bénulva a bal mellső lába, de ez nem akadályozza meg abban, hogy sünökre vadásszon az éjszaka közepén. Azt hiszem, ő a példaképem.
- Az alkotói folyamat elég tudattalan, azon kívül, hogy kattintok egyet a fényképezővel (vagy azt sem) mindent megérzés alapján igazítok a képen, épp mihez van kedvem és x idő elteltével, úgy érzem kész van. Az x idő lehet két óra és több hónap is. Emiatt az egész kissé naplószerű számomra, olyasmi mintha valaki nem naplót írna hanem válogatás cd-ket készítene magának egy hónap eseményeiről.
- Kb. 4-5 évesen telefirkáltam nagymamámék egyik szekrényét. Emlékszem végig úgy éreztem, hogy ez valami rohadt fontos és most azonnal le kell írnom. Mikor befejeztem senki sem tudta elolvasni, még én sem, ennek ellenére dühödten tiltakoztam, hogy letöröljék, mert tudtam, hogy én itt most kéremszépen az univerzum legmélyebb rejtélyeit írom le. Ugyanez van a képekkel, az érzést be tudom azonosítani, a mondanivalóra néha heteket várni kell, mire értelmezem, hogy milyen élethelyzetben voltam akkor. Pl. egy kép elkészülése után egy hónappal jöttem rá hogy mit szimbolizál. A szentháromságot. Nem vagyok túl vallásos szóval az ilyesmi kissé furcsa, de az élet általában az, szóval annyira nem vagyok meglepve.
Ennek ellenére pár kép néha rezonál másokkal. És az a legjobb.
Hát, ennyi.
2011. augusztus 14. – a jó hírünk a látogatóknak
még mi is emlékszünk arra a szomorú pillanatra március végén, hogy elköltözünk, aztán meg arra, amikor nincs hova költöznünk, de végül révbe ért a csöp | po:cs, ugyains a Fehérvári Civil Központban (Rákóczi u. 25.) helyünkre leltünk és a hamarosan efelett lévő bejegyzésben meg is mondjuk pontosan mikor nyílik az első kiállítás az új helyünkön!
addigis kérjük türelmeteket és higgyétek el, megéri várni az elkövetkezendő kiállítók listáját elnézve…
2011. március 31. – a költözés napja
2011. március 31-én nyitunk ki utoljára a Távirda utca 10-ben (Kálmán udvar), a továbbiakban egy új helyre költözünk, melynek nevét és helyét mindenki időben meg fogja tudni, ugyanis a következő kiállítást április közepén tervezzük megnyitni.
kövessétek figyelemmel oldalunk evolúcióját és akkor biztosan semmilyen hírről nem maradtok le! de természetesen hírlevelünkben minden kedves feliratkozót is időben fogunk tájékoztatni!